Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Kolejne etapy postępowania w sprawie o nadanie stopnia doktora osobom, które ubiegają się o nadanie stopnia doktora w trybie eksternistycznym na Uniwersytecie Jagiellońskim w Dyscyplinie Historia

I. Złożenie wniosku do rady dyscypliny o wyznaczenie promotora lub promotorów w liczbie nie większej niż dwóch, albo promotora i promotora pomocniczego, według wzoru ustalonego w Uniwersytecie, stanowiącego załącznik nr 4 do procedury (Załącznika do uchwały nr 51/V/2023 Senatu UJ z dnia 31.05.2023r,).

Do wniosku kandydat dołącza:

1) oświadczenia osób proponowanych na promotora lub promotorów albo promotora i promotora pomocniczego o zapoznaniu się z wnioskiem kandydata i gotowości podjęcia opieki nad kandydatem wraz z opinią dotyczącą planowanego zakresu badań,

2) uzasadnienie powołania promotora pomocniczego ze wskazaniem podziału obowiązków między promotorów, jeśli kandydat wnioskuje o wyznaczenie promotora pomocniczego,

3) konspekt planowanej rozprawy doktorskiej,

4) harmonogram prac związanych z przygotowaniem rozprawy.

 

II. Wyznaczenie promotora/promotorów powinno nastąpić w terminie trzech miesięcy od dnia otrzymania wniosku.

 

III. Przygotowanie rozprawy doktorskiej.

 

IV. Złożenie w Dziekanacie pierwszej części dokumentacji

Po przygotowaniu rozprawy doktorskiej, ale przed jej złożeniem, kandydat przekazuje pracownikowi wydziału informacje niezbędne do uzupełnienia w USOS danych podstawowych rozprawy doktorskiej (Metryczka rozprawy doktorskiej - wg wzoru z załącznika nr 1 do zarządzenia nr 155 Rektora UJ z dnia 28 grudnia 2020 r.):

1) imię i nazwisko, a w przypadku osób, które nie były wcześniej zarejestrowane w USOS również numer PESEL albo datę urodzenia i numer paszportu cudzoziemca;

2) tytuł rozprawy doktorskiej;

3) dziedzinę nauki i dyscyplinę naukową albo dziedzinę nauki;

4) dane promotora lub promotorów albo promotora i promotora pomocniczego;

5) informację w przypadku, gdy przedmiot rozprawy doktorskiej jest objęty tajemnicą prawnie chronioną.

 

V. Kandydat występuje do przewodniczącego rady dyscypliny z wnioskiem o dostęp do serwisu AP

 

VI. Uzupełnienie przez kandydata danych w systemie AP

Kandydat uzupełnia w serwisie AP następujące informacje i dokumenty:

1) język, w którym przygotowano rozprawę doktorską;

2) tłumaczenie tytułu rozprawy doktorskiej w języku angielskim lub w języku polskim i angielskim, jeżeli język rozprawy jest inny niż polski lub angielski, oraz jej krótki opis i słowa kluczowe w języku polskim i języku angielskim;

3) niezabezpieczone pliki w formacie PDF z możliwością odczytu maszynowego, zawierające:

a) rozprawę doktorską wraz z ewentualnymi załącznikami,

b) streszczenie rozprawy doktorskiej w języku pracy i angielskim, a w przypadku rozprawy doktorskiej przygotowanej w języku obcym również streszczenie w języku polskim,

c) opis rozprawy doktorskiej w języku polskim i angielskim, w przypadku gdy rozprawa doktorska nie jest pracą pisemną;

4) oświadczenie o prawach autorskich przygotowane wg. wzoru (załącznik nr 2 do zarządzenia nr 155 Rektora UJ z dnia 28 grudnia 2020 r.).

Wielkość deponowanego pliku w formacie PDF z treścią rozprawy doktorskiej i sposób jego przygotowania musi być zgodny z wytycznymi Regulaminu świadczenia usług elektronicznych dla usługi „Jednolity System Antyplagiatowy” dostępnej za pośrednictwem serwisu internetowego, który jest zamieszczony na stronie internetowej https://jsa.opi.org.pl/centrum-pomocy/regulamin.

 

VII. Analiza przez system antyplagiatowy

Plik z treścią rozprawy doktorskiej wprowadzony do serwisu AP jest automatycznie poddawany weryfikacji w Jednolitym Systemie Antyplagiatowym, zwanym dalej „JSA”. 

 

VIII. Przygotowanie dokumentów przez promotora/promotorów.

Promotor otrzymuje informację o zakończeniu weryfikacji antyplagiatowej rozprawy doktorskiej w formie wiadomości e-mail. Raport antyplagiatowy jest dostępny dla promotora w serwisie AP i JSA. Jeżeli promotor nie posiada kont w serwisie AP i JSA, powinien zwrócić się do Sekcji Systemów Obsługi Studiów z prośbą o ich aktywowanie.

Po zapoznaniu się z ostateczną wersją rozprawy doktorskiej i raportem antyplagiatowym promotor/jeden z promotorów akceptuje w serwisie AP rozprawę doktorską i raport antyplagiatowy, a następnie promotor/jedne z promotorów wprowadza opinię, w przypadku dwóch promotorów wspólną opinię, o rozprawie doktorskiej. Opinia musi zostać wprowadzona w terminie 2 miesięcy od dnia wprowadzenia ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej do serwisu AP.

W przypadku podejrzenia naruszenia przez kandydata przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych w rozprawie doktorskiej promotor informuje o zaistniałej sytuacji przewodniczącego rady dyscypliny lub Rektora UJ.

Zaakceptowany raport antyplagiatowy i opinię o rozprawie doktorskiej promotor/jeden z promotorów przekazuje kandydatowi.

Promotor przygotowuje ocenę/promotorzy przygotowują wspólną ocenę czy rozprawa doktorska stanowi pracę oryginalną i przekazuje ją kandydatowi. Wspomniana ocena nie jest tym samym dokumentem co wspomniana powyżej  opinia o rozprawie doktorskiej wprowadzona przez promotora do systemu.

 

VIII. Złożenie w Dziekanacie drugiej części dokumentacji

Po uzupełnieniu danych w systemie AP kandydat składa do rady dyscypliny wniosek o wszczęcie postępowania o nadanie stopnia doktora według wzoru ustalonego w Uniwersytecie, stanowiącego załącznik 1 do procedury (Załącznika do uchwały nr 68/XI/2023 Senatu UJ z dnia 29.11.2023r,). Do wniosku kandydat dołącza następujące dokumenty :

1) kopię dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagań, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1) Załącznika do uchwały nr 51/V/2023 Senatu UJ z dnia 31.05.2023r, a w przypadku nostryfikowanego dyplomu kopię zaświadczenia wraz z kopią dyplomu albo odpisem tego dyplomu poświadczonymi za zgodność z oryginałem;

2) kopię certyfikatu lub dyplomu ukończenia studiów poświadczającego znajomość nowożytnego języka obcego na poziomie biegłości językowej co najmniej B2, poświadczonymi za zgodność z oryginałem;

3) rozprawę doktorską przygotowaną przez kandydata będącą pracą pisemną w wersji papierowej (3 egzemplarze) i 2 egzemplarze na elektronicznych nośnikach danych (oba nośniki - płyty CD lub DVD - należy opisać umieszczając na nich : imię i nazwisko autora, tytuł rozprawy doktorskiej, imię i nazwisko promotora; pracę należy scalić w jednym pliku; obok pracy -  w oddzielnym pliku należy umieścić streszczenia rozprawy w języku polskim i w języku angielskim) lub rozprawę doktorską niebędącą pracą pisemną i opis tej rozprawy w językach polskim i angielskim w wersji papierowej  (3 egzemplarze) i 2 egzemplarze na elektronicznych nośnikach danych (oba nośniki - płyty CD lub DVD - należy opisać umieszczając na nich : imię i nazwisko autora, tytuł rozprawy doktorskiej, imię i nazwisko promotora);

4) pozytywną opinię promotora lub promotorów na temat rozprawy doktorskiej (nie dotyczy promotora pomocniczego);

5) streszczenie rozprawy w języku polskim nie dłuższe niż 10 stron (3 egzemplarze w wersji papierowej) oraz streszczenie rozprawy w języku angielskim nie dłuższe niż 10 stron (3 egzemplarze w wersji papierowej); streszczenia należy opatrzyć w nagłówku następującym opisem:  Streszczenie rozprawy doktorskiej; Imię i nazwisko autora pracy; Tytuł rozprawy doktorskiej; Stopień/tytuł naukowy oraz imię i nazwisko Promotora/Promotorów; Data przygotowania streszczenia;

6) zaakceptowany przez promotora raport, potwierdzający sprawdzenie rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego wraz z oceną czy rozprawa doktorska stanowi pracę oryginalną;

7) informację o co najmniej jednej publikacji kandydata, spełniającej wymagania określone w § 3 ust. 1 pkt 3, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w § 3 ust. 2 i 3 Załącznika do uchwały nr 51/V/2023 Senatu UJ z dnia 31.05..2023r, względnie także o innych publikacjach. Kandydat dołącza oświadczenia wyłącznie do tych publikacji, które wskazuje jako spełniające kryteria określone w § 3 ust. 1 pkt 3 Załącznika do uchwały nr 51/V/2023 Senatu UJ z dnia 31.05.2023r;

8) oświadczenie, że przedłożona rozprawa nie jest przedmiotem innego postępowania w sprawie nadania stopnia doktora lub przewodu doktorskiego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do procedury ( Załącznika do uchwały nr 68/XI/2023 Senatu UJ z dnia 29.11.2023r.);

9) oświadczenie, że przedłożona rozprawa nie była przedmiotem innego postępowania w sprawie nadania stopnia doktora lub przewodu doktorskiego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do procedury (Załącznika do uchwały nr 68/XI/2023 Senatu UJ z dnia 29.11.2023r.). Jeżeli kandydat ubiegał się wcześniej o nadanie stopnia doktora na podstawie przedłożonej rozprawy doktorskiej, należy dołączyć dokument zawierający informację, na jakim etapie zostało zakończone postępowanie lub przewód doktorski;

10) oświadczenie w sprawie zastosowania narzędzi generowania tekstu z zastosowaniem sztucznej inteligencji przy przygotowaniu rozprawy doktorskiej, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do procedury (Załącznika do uchwały nr 68/XI/2023 Senatu UJ z dnia 29.11.2023r.) ;

11) oświadczenie kandydata, w którym wskazuje źródło finansowania kosztów postępowania o nadanie stopnia naukowego doktora wraz ze zobowiązaniem własnym lub jednostki zatrudniającej kandydata, która będzie ponosić koszty postępowania, do zawarcia z Uniwersytetem umowy, określającej między innymi sposób finansowania kosztów postępowania o nadanie stopnia naukowego doktora;

12) zobowiązanie własne lub jednostki zatrudniającej kandydata, która będzie ponosić koszty postępowania, do pokrycia kosztu przeprowadzenia egzaminu z dyscypliny odpowiadającej tematyce rozprawy doktorskiej weryfikującego efekty uczenia się kandydata dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK;

13) wniosek o przeprowadzenie egzaminu z nowożytnego języka obcego potwierdzającego znajomość języka obcego na poziomie B2 wraz ze zobowiązaniem własnym lub jednostki zatrudniającej kandydata, która będzie ponosić koszty postępowania, do pokrycia kosztu przeprowadzenia egzaminu - dokumenty te składa się tylko w sytuacji gdy kandydat nie posiada certyfikatu lub dyplomu ukończenia studiów poświadczającego znajomość nowożytnego języka obcego na poziomie biegłości co najmniej B2, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2.  

 

Wniosek o wszczęcie postępowania wraz z załącznikami kandydat składa pisemnie w dziekanacie właściwego wydziału, prowadzącego obsługę administracyjną właściwej rady dyscypliny

Wniosek opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym kandydat może złożyć drogą elektroniczną na adres do doręczeń elektronicznych Uniwersytetu lub za pośrednictwem konta w systemie teleinformatycznym (w szczególności za pośrednictwem platformy ePUAP).

 

IX. Weryfikacja złożonych dokumentów.

Jeżeli wniosek nie spełnia wymogów formalnych, w szczególności nie zawiera wymaganych załączników, przewodniczący rady dyscypliny wzywa kandydata do usunięcia braków, wyznaczając stosowny termin, nie krótszy niż 7 dni. W razie nieuzupełnienia wniosku w wyznaczonym terminie, rada dyscypliny pozostawia wniosek bez rozpoznania.

 

X. Ustalenie przez radę dyscypliny egzaminu i powołanie komisji w celu weryfikacji efektów uczenia się kandydata dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK.

Na pierwszym posiedzeniu po złożeniu wniosku rada dyscypliny ustala egzamin z dyscypliny odpowiadającej tematyce rozprawy doktorskiej oraz powołuje komisję egzaminacyjną, w tym jej przewodniczącego W skład komisji egzaminacyjnej rada dyscypliny powołuje co najmniej trzy osoby posiadające co najmniej stopień naukowy doktora (z tym zastrzeżeniem, że przewodniczący komisji egzaminacyjnej musi posiadać co najmniej stopień doktora habilitowanego), reprezentujące dyscyplinę lub dyscyplinę pokrewną w stosunku do tematu rozprawy doktorskiej. Promotor lub promotorzy albo promotor i promotor pomocniczy nie mogą zostać powołani w skład komisji egzaminacyjnej. Do przeprowadzenia egzaminu wymagana jest obecność co najmniej 3 członków komisji egzaminacyjnej. Komisja egzaminacyjna decyduje o sposobie przeprowadzenia egzaminu. Egzamin może zostać przeprowadzony zdalnie przy wykorzystaniu urządzeń technicznych umożliwiających prowadzenie obrad na odległość z jednoczesnym przekazem dźwięku i obrazu. Protokół z przebiegu egzaminu podpisuje przewodniczący komisji egzaminacyjnej i przekazuje przewodniczącemu rady dyscypliny. Kandydat, który uzyskał z egzaminu wynik negatywny, może złożyć wniosek o ponowne przeprowadzenie egzaminu. Kandydat składa wniosek nie później niż 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku egzaminu. Ponowne przeprowadzenie egzaminu może nastąpić tylko raz.

 

XI. W przypadku gdy kandydat nie posiada certyfikatu lub dyplomu ukończenia studiów poświadczającego znajomość nowożytnego języka obcego na poziomie biegłości co najmniej B2, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2, Załącznika do uchwały nr 51/V/2023 Senatu UJ z dnia 31.05..2023r.); i złożył wniosek o przeprowadzenie egzaminu z nowożytnego języka obcego potwierdzającego znajomość języka obcego na poziomie B2 rada dyscypliny, na pierwszym posiedzeniu po złożeniu wniosku powołuje dla kandydata komisję do przeprowadzenia egzaminu z nowożytnego języka obcego potwierdzającego na potrzeby postępowania w sprawie nadania stopnia doktora znajomość języka obcego na poziomie B2. Komisja decyduje o sposobie przeprowadzenia egzaminu. W skład komisji egzaminacyjnej rada dyscypliny powołuje trzy osoby, w tym egzaminatora wyznaczonego przez Jagiellońskie Centrum Językowe lub Centrum Językowe Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum. Promotor lub promotorzy albo promotor i promotor pomocniczy nie mogą wchodzić w skład komisji egzaminacyjnej. Egzamin może zostać przeprowadzony zdalnie przy wykorzystaniu urządzeń technicznych umożliwiających prowadzenie obrad na odległość z jednoczesnym przekazem dźwięku i obrazu. Protokół z przebiegu egzaminu podpisuje przewodniczący komisji egzaminacyjnej i przekazuje przewodniczącemu rady dyscypliny. Kandydat, którego egzamin zakończył się negatywnym wynikiem, może złożyć wniosek o ponowne przeprowadzenie egzaminu. Kandydat składa wniosek nie później niż 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku egzaminu. Ponowne przeprowadzenie egzaminu może nastąpić tylko raz.

 

XII. Uchwała rady dyscypliny o wszczęciu postępowania w sprawie nadania stopnia.

Po stwierdzeniu spełnienia wymogów formalnych wniosku kandydata oraz po otrzymaniu protokołu przebiegu egzaminu weryfikującego efekty uczenia się kandydata dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK i, jeżeli był konieczny, protokołu egzaminu z nowożytnego języka obcego na poziomie biegłości co najmniej B2, rada dyscypliny na najbliższym posiedzeniu podejmuje uchwałę w sprawie wszczęcia postępowania w sprawie nadania stopnia naukowego doktora Po podjęciu uchwały w sprawie wszczęcia postępowania w sprawie nadania stopnia doktora rada dyscypliny wyznacza recenzentów i komisję doktorską.

 

XIII. Zawarcie umowy z kandydatem

Po wszczęciu postępowania w sprawie nadania stopnia z kandydatem zawierana jest umowa. W imieniu Uniwersytetu umowę zawiera dziekan wydziału prowadzącego obsługę administracyjną rady dyscypliny, która prowadzi postępowanie

 

XIV. Po zawarciu umowy z kandydatem rozprawa przesyłana jest  Recenzentom.

Recenzenci uzyskują link dostępowy do systemu AP w celu wprowadzenia recenzji w wersji elektronicznej. Link jest generowany przez promotora lub pracownika wydziału obsługującego radę dyscypliny w serwisie AP.

Recenzenci sporządzają recenzje rozprawy doktorskiej w terminie 2 miesięcy od dnia otrzymania wersji papierowej rozprawy doktorskiej. Recenzje w wersji papierowej recenzenci przekazują pracownikowi wydziału, a wersje elektroniczne, w postaci niezabezpieczonych plików w formacie PDF z możliwością odczytu maszynowego, wprowadzają do serwisu AP. Po zatwierdzeniu ostatniej recenzji rozprawa doktorska otrzymuje automatycznie status „Praca gotowa do obrony”.

W przypadku gdy recenzent nie wprowadzi elektronicznej wersji recenzji do serwisu AP, pracownik wydziału skanuje otrzymaną wersję papierową do niezabezpieczonego pliku w formacie PDF z możliwością odczytu maszynowego i zamieszcza go w serwisie AP.

 

 

XV. Decyzja o dopuszczeniu do obrony

Po spłynięciu recenzji Przewodniczący rady dyscypliny weryfikuje recenzje pod względem spełniania wymogów formalnych.

W przypadku gdy otrzymana recenzja:

1) nie zawiera konkluzji o spełnianiu bądź niespełnieniu warunków ustawowych,

2) zawiera inne uchybienia formalne,

przewodniczący rady dyscypliny może zwrócić się do recenzenta o uzupełnienie recenzji.

Recenzje spełniające wymagania formalne przewodniczący rady dyscypliny niezwłocznie przekazuje przewodniczącemu komisji doktorskiej.

W przypadku gdy wszystkie trzy recenzje są pozytywne komisja doktorska nie zbiera się, a przewodniczący rady dyscypliny dopuszcza do publicznej obrony rozprawy doktorskiej i powiadamia o tym przewodniczącego komisji doktorskiej.

Sformułowanie wniosku o wyróżnienie rozprawy doktorskiej może nastąpić wyłącznie w konkluzji recenzji. Wniosek o wyróżnienie rozprawy doktorskiej złożony na późniejszym etapie postępowania pozostawia się bez rozpoznania.

W przypadku otrzymania co najmniej dwóch negatywnych recenzji rozprawy doktorskiej komisja doktorska nie zbiera się a rada dyscypliny wydaje postanowienie o odmowie dopuszczenia do obrony. 

Na postanowienie o odmowie dopuszczenia do obrony rozprawy doktorskiej kandydatowi przysługuje zażalenie do RDN w terminie 7 dni od otrzymania postanowienia rady dyscypliny

Po otrzymaniu wszystkich recenzji, jeżeli jedna z nich jest negatywna, przewodniczący komisji doktorskiej zwołuje niezwłocznie posiedzenie w celu podjęcia uchwały w sprawie dopuszczenia do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.

Komisja doktorska na posiedzeniu niejawnym podejmuje uchwałę bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania, na mocy której:

1) dopuszcza do publicznej obrony rozprawy doktorskiej albo

2) wnioskuje do rady dyscypliny o niedopuszczenie do publicznej obrony

Informację o decyzji komisji przewodniczący niezwłocznie przekazuje przewodniczącemu rady dyscypliny

 

XVI. Termin obrony

W przypadku dopuszczenia kandydata do publicznej obrony rozprawy doktorskiej, przewodniczący komisji wyznacza jej termin.

Termin obrony nie może zostać wyznaczony w okresie krótszym niż 40 dni od dnia dopuszczenia do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.

O dacie i miejscu publicznej obrony rozprawy doktorskiej przewodniczący rady dyscypliny zawiadamia poprzez ogłoszenie na stronie internetowej Uniwersytetu.

 

XVII. Przygotowanie do obrony

Niezwłocznie po podjęciu przez komisję doktorską albo radę dyscypliny uchwały w sprawie dopuszczenia do publicznej obrony rozprawy doktorskiej albo po dopuszczeniu do publicznej obrony rozprawy doktorskiej przez przewodniczącego rady dyscypliny i po wyznaczeniu przez przewodniczącego komisji doktorskiej terminu publicznej obrony pracownik wydziału uzupełnia w USOS planowany termin obrony.

Nie później niż 30 dni przed wyznaczonym dniem obrony rozprawy doktorskiej, na polecenie przewodniczącego rady dyscypliny pracownik wydziału udostępnia w BIP UJ za pośrednictwem RUJ rozprawę doktorską, jeśli jest pracą pisemną wraz z jej streszczeniem albo opis rozprawy doktorskiej niebędącej pracą pisemną oraz recenzje.

W przypadku rozprawy doktorskiej, której przedmiot jest objęty tajemnicą prawnie chronioną, udostępnia się tylko recenzje z wyłączeniem treści objętych tą tajemnicą.

Nie później niż10 dni przed wyznaczonym dniem obrony rozprawy doktorskiej przewodniczący rady dyscypliny udostępnia w BIP UJ informację o terminie, miejscu i sposobie jej przeprowadzenia.

 

XVIII. Obrona

Publiczna obrona odbywa się na otwartym posiedzeniu komisji, które prowadzi przewodniczący komisji. W razie niemożności wzięcia udziału w publicznej obronie przez przewodniczącego, komisji przewodniczy zastępca przewodniczącego komisji.

Publiczna obrona może być przeprowadzona przy użyciu urządzeń technicznych umożliwiających jej przeprowadzenie na odległość z jednoczesnym bezpośrednim przekazem obrazu i dźwięku.

O sposobie przeprowadzenia obrony rozprawy doktorskiej decyduje przewodniczący komisji doktorskiej.

Komisja doktorska może przeprowadzić publiczną obronę przy obecności co najmniej połowy jej członków, w tym przewodniczącego albo zastępcy przewodniczącego komisji doktorskiej i dwóch recenzentów.

Po przedstawieniu sylwetki naukowej kandydata przez promotora lub wyznaczonego członka komisji kandydat prezentuje autoreferat. Następnie przewodniczący komisji doktorskiej zarządza przedstawienie recenzji, kandydat ma możliwość ustosunkowania się do przedstawionych recenzji, po czym otwierana jest dyskusja. W dyskusji mogą brać udział wszyscy obecni na posiedzeniu. O udzieleniu głosu decyduje przewodniczący komisji doktorskiej.

W przypadku nieobecności recenzenta przewodniczący komisji doktorskiej lub wyznaczony przez niego członek komisji doktorskiej referuje recenzję i przedstawia jej konkluzje. Na żądanie któregokolwiek z członków komisji lub kandydata recenzja jest odczytywana w całości.

Po zakończeniu publicznej obrony komisja na posiedzeniu niejawnym podejmuje uchwałę zawierającą wniosek w sprawie nadania stopnia doktora. Uchwała komisji podejmowana jest bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania, w głosowaniu tajnym. Uchwała komisji, która zawiera wniosek o odmowę nadania stopnia doktora, musi zawierać uzasadnienie ze wskazaniem podstaw faktycznych i prawnych, na podstawie których ją podjęto.

W przypadku gdy co najmniej dwóch recenzentów zgłosi w recenzji wniosek o wyróżnienie rozprawy doktorskiej, przewodniczący poddaje ten wniosek pod głosowanie. Głosowanie jest tajne. Komisja doktorska przedstawia radzie dyscypliny wniosek o wyróżnienie rozprawy doktorskiej, jeśli uzyskał on bezwzględną większość głosów

 

XIX. Uchwała rady dyscypliny

Rada dyscypliny, po otrzymaniu od przewodniczącego komisji doktorskiej uchwały zawierającej wniosek w sprawie nadania stopnia doktora oraz protokołu obrony rozprawy doktorskiej, na najbliższym posiedzeniu, zwołanym nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia otrzymania w/w dokumentów, podejmuje uchwałę w sprawie nadania stopnia doktora. Pod głosowanie poddawana jest uchwała w sprawie nadania stopnia doktora. W przypadku gdy nie uzyska ona bezwzględnej większości głosów, uznaje się, że rada dyscypliny podjęła uchwałę o odmowie nadania stopnia doktora. Uchwała w sprawie nadania stopnia doktora powinna spełniać wymagania dla decyzji administracyjnych określone w odrębnych przepisach

Rada dyscypliny decyduje w sprawie wyróżnienia rozprawy doktorskiej bezwzględną większością głosów

Na decyzję o odmowie nadania stopnia doktora kandydatowi przysługuje odwołanie do Rady Doskonałości Naukowej za pośrednictwem rady dyscypliny w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji.

Rada dyscypliny przekazuje odwołanie Radzie Doskonałości Naukowej wraz ze swoją opinią i aktami sprawy w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia odwołania

Poniżej wnioski do pobrania:

Pliki do pobrania
doc
Wniosek o wyznaczenie promotora (lub promotorów) albo promotora i promotora pomocniczego przed wszczęciem postępowania w sprawie nadania stopnia doktora
doc
Oświadczenie osób proponowanych na promotora
doc
Metryczka rozprawy doktorskiej
doc
Oświadczenie o prawach autorskich
doc
Ocena promotora, czy rozprawa stanowi pracę oryginalną
docx
Wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora
doc
Informacja o publikacjach kandydatki/kandydata
docx
Oświadczenie że rozprawa doktorska nie jest przedmiotem innego postępowania w sprawie nadania stopnia doktora lub przewodu doktorskiego
docx
Oświadczenie że rozprawa doktorska nie była przedmiotem innego postępowania w sprawie nadania stopnia doktora lub przewodu doktorskiego
docx
Oświadczenie że rozprawa doktorska nie została/ została zredagowana przy użyciu narzędzi generowania tekstu z zastosowaniem sztucznej inteligencji
doc
Oświadczenie kandydatki/kandydata o źródle finansowania postępowania o nadanie stopnia doktora w trybie eksternistycznym.
doc
Zobowiązanie do pokrycia kosztów przeprowadzenia egzaminu z dyscypliny podstawowej
docx
Wniosek o przeprowadzenie egzaminu z nowożytnego języka obcego potwierdzającego znajomość języka obcego